program


Petra von Kant keserű könnyei (1972) -Magány-ügyek – Sorsok a német újfilm sűrűjéből / MÜPA FILMKLUB

Petra von Kant keserű könnyei (1972) -Magány-ügyek – Sorsok a német újfilm sűrűjéből / MÜPA FILMKLUB

Lassan negyvenegy éve, hogy meghalt Rainer Werner Fassbinder. Harminchét évesen. Rendezőként negyvennégy filmet hagyott maga után: lélekviharban bővelkedő, provokatív, a német múltat és jelent egészen új nézőpontból vizsgáló filmeket. Huszonhét éves volt, amikor saját drámájából filmre vitte a Petra von Kant keserű könnyeit, amelynek minden szereplője nő.  Læs mere

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Mandag, 13. Marts 2023 19:00

A belső történések filmje. Az egymástól való függések, az egymásra utaltság, a lassú égésű viszonyok drámája. Olyan film, amelyet apró gesztusok, színek, tétova mondatok tartanak mozgásban. Nehezen felejthető.

A Petra von Kant keserű könnyei egyetlen térben - Petra von Kant lakásán - játszódik. De ez a tér minden, csak nem egyszerű. Kezdetben annak tűnik. Petra von Kant divattervező, és a lakás részletei (divatrajz, kirakatbabák) erre látszanak utalni. Látszólag még az is, hogy történetünk hősnője, Petra von Kant (Margit Carstensen) állandóan átöltözik, újabb és újabb parókákban tűnik fel. Aztán lassan felismerjük, hogy a színekkel, szabásvonalakkal, parókákkal és sminkekkel folytatott játék egy önálló jelentésréteget alkot a filmben. A kamera folyamatosan fedezi fel - olykor a háttérben - a jelentőségteljes elemeket. És világossá válik, hogy az eredetihez, a színpadra írt műhöz képest a mozgókép tud valami egészen megrendítőt. Képes megragadni az érintést. Az érintés hiányát is. Meg azt, hogy az olykor suta mondatok, tétova emberi szerepek miképpen válnak teljessé két kéz vagy test találkozásakor. Tökéletes példája ennek a hallgatag Marlene (Irm Hermann), aki olyan, mintha egy német expresszionista filmből lépett volna át Fassbinder világába. És akkor még nem is beszéltünk Hanna Schygulla alakításáról, aki ekkor már évek óta meghatározó színművésze Fassbinder filmjeinek. Digitális trükkökre ne számítson senki. Fél évszázada még hittek az ember ember által való megjelenítésének erejében.

Német nyelven, magyar felirattal.
A vetítést megelőző és az azt követő beszélgetés magyar nyelven zajlik.


Rendező: Müpa

Aktuelt


1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy... karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.

Fellegi Anna - ének Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) Budafoki Dohnányi Zenekar vezényel: Guido Mancusi

Izgalmas arra gondolni, hogy noha Richard Wagner életművének túlnyomó részét operái és zenedrámái alkotják, s ezekben a szerepek alakítói, az énekesek nyújtanak kivételes teljesítményt a világ nagy színpadain, e művek önállóan is megszólaltatható, legnépszerűbb részletei mégis a zenekari számok.

PÅ PLAKATEN


A Tesztoszteron ironikus és humoros látlelet a nemek közti különbségekről és azonosságokról, frusztrációkról és félelmekről, magunkkal hozott és öntudatlanul is…

Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal

“Színdarabot csinálni valahogy régi álmom volt, mert szép, kreatív dolog. De eddig hiányzott a drámám hozzá. Most megvan. Én bányászom…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.