PROFILOK
Antonín Dvořák: Rusalka – Rusalka dala a holdhoz
Giacomo Puccini: Pillangókisasszony – Un bel di vedremo (nagyária)
Giacomo Puccini: Gianni Schicchi – O mio babbino caro (Lauretta áriája)
Ludwig van Beethoven: I. (C-dúr) zongoraverseny op. 15
Ludwig van Beethoven: VI. (F-dúr) „Pastorale” szimfónia op. 68
Közreműködik:
Hee-sun Do – szoprán
Marco Sollini – zongora
Jiman Wee – hegedű
Cobus Swanepoel – gordonka
Vezényel: Everett McCorvey (New York)
A Ruszalka Antonín Dvořák 1901-ben, Prágában bemutatott háromfelvonásos operája. Műfaji megjelölését illetően lírai mese, melynek témáját a cseh folklórban is megtalálható kis hableány története adta. Az opera harmóniáiban és formai felépítése terén erőteljesen érzékelhető Wagner hatása, dallamvilága azonban egyértelműen a cseh-morva nemzeti-népies motívumokat idézi.
Giacomo Puccini a 20. század egyik legnépszerűbb olasz operaszerzője volt. Zenéjében főként az emberi érzésekre összpontosított. Rendkívüli drámai érzékkel rendelkezett. Operái látványos vizuális jeleneteket tartalmaznak, ugyanakkor jól alkalmazza a csend hatalmát is. Ezen a hangversenyen a Pillangókisasszonyból és a Gianni Schicchi című vígoperából hangzik el egy-egy híres ária.
Beethoven 1796–1797-ben komponált C-dúr zongoraversenye a szerző első zongorakoncertjeként vonult be a köztudatba, valójában azonban a zongorára írt versenyművei közül ez a harmadik. A Szolnoki Szimfonikusok előadásában ma este elhangzó Pastorale szimfónia egyike Beethoven kevés programzenéinek, melyet a közönség és a kritika is eléggé hidegen fogadott a lényegesen szenvedélyesebb Sorsszimfónia után. Mára azonban a mű egyike lett a szimfonikus repertoárok központi darabjainak.