
Kertész Mihály: Az utolsó hajnal - NÉMA – FILM – ZENE
Milyen zenék szóltak egykor a némafilmek kíséreteként? Az igazság az, hogy erről nagyon keveset tudunk. więcej
Milyen zenék szóltak egykor a némafilmek kíséreteként? Az igazság az, hogy erről nagyon keveset tudunk. więcej
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Środa, 20 Marca 2024 19:00
Előfordult zongorás, orgonás vagy a jelentősebb filmszínházakban zenekari kíséret is. Ezen a filmvetítéssel egybekötött koncerten mindegyikből kapunk ízelítőt, az est második felében pedig rekonstruált zenekari kísérettel nézhetünk meg egy valódi filmritkaságot: a később hollywoodi sztárrendezővé vált Michael Curtiz, vagyis Kertész Mihály 1917-es, nemrég előkerült alkotását, Az utolsó hajnalt.
A zene kezdettől fogva meghatározó szerepet játszott a filmtörténetben, igaz, a némafilmkorszakban funkciója a hangzó kíséretre korlátozódott. A kisebb mozikban zongora, a közepes méretűekben szalonzenekarok, a nagyobbakban orgona vagy akár kamarazenekar is kísérhette a vetítéseket. A koncert folyamán konkrét filmrészleteken mutatjuk be a némafilmek zenei kíséretének különböző fajtáit, ebben Kurutz Márton filmtörténész lesz segítségünkre, majd az est második felében teljes egészében levetítjük a Casablanca legendás rendezője, Kertész Mihály korai, még Magyarországon forgatott némafilmjét, Az utolsó hajnalt, a korabeli dokumentumok alapján rekonstruált élő zenei kísérettel. Mit jelent ebben az esetben a rekonstrukció? A Fesztivál Színházat egy nagyobb, múlt század eleji pesti mozinak képzeljük el, amelyben kamarazenekar (a Dubóczky Gergely vezette Budapest Sound Collective) kíséri a filmeket. Mivel a „filmzenék” ilyen esetekben klasszikus zenei slágerek tarka egyvelegét jelentették, a filmhez Balogh Máté zeneszerző és Fazekas Gergely zenetörténész készít zenetörténeti válogatást, vagyis az egzotikus környezetben, arisztokraták között játszódó, fordulatos történetvezetésű filmritkasághoz Mozart, Beethoven, Johann Strauss, Wagner és más zeneszerzők műrészletei adják majd a zenei hátteret.
Műsor:
Bach, Mozart, Beethoven, Johann Strauss és Wagner műveinek részletei
Vezényel: Dubóczky Gergely
Közreműködők:
zongora, Hammond-orgona: Fassang László
műsorvezető: Fazekas Gergely
szakértő: Kurutz Márton
Budapest Sound Collective
hangszerelés: Balogh Máté
A program a Nemzeti Filmintézettel együttműködésben valósul meg.
Rendező: Müpa
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Piroska elindul a sűrű, sötét erdőben, hogy ennivalót vigyen beteg Nagyijának. Az éhes Farkas a nyomába ered, hogy felfalja. Csakhogy Kerekerdőben más mesék szereplői is kószálnak, akik megosztják gondjaikat Piroskával, és segítik, hogy legyőzze a kislány a különböző álruhában rejtőzködő, támadó ordast. A mese szórakoztatva segít eligazodni ifjú nézőinek, mikor bízhat a felnőttekben egy gyerek, és mikor kell gyanakodnia, hogy veszély fenyegeti.
A nagyszabású musicalt, amelyben a Halál lép elő főszereplővé, az egyik legnépszerűbb zenés színházi darabként tartják számon, 1992 óta hódít…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.