
Háy János: Én vagyok én
HÁY JÁNOS: Én vagyok én
Kísérlet Petőfi Sándor Karaffa című című drámatöredékének befejezésére
A Gyulai Várszínház 15. Felolvasószínháza
Læs mere
HÁY JÁNOS: Én vagyok én
Kísérlet Petőfi Sándor Karaffa című című drámatöredékének befejezésére
A Gyulai Várszínház 15. Felolvasószínháza
Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 19. Juli 2023 19:00
Szereplők:
Sándor, 25-26 éves költő - Lelkes Botond
Júlia, a felesége - Mosolygó Sára
Haver, Sándor barátja, fiatal színész - Gloviczki Bernát
Sorozatszerkesztő-dramaturg: Lőkös Ildikó
Rendező: Gloviczki - Lelkes - Lőkös - Mosolygó
A veszprémi Pannon Várszínház és a Pesti Kalligram könyvkiadó Petőfi Sándor Karaffa című drámatöredékének befejezésére meghívásos pályázatot hirdetett a költő születésének kétszázadik évfordulójára. A hírhedt 17. századi eperjesi hóhér, Karaffa eme drámai kísérlet hőse. A töredék, melynek erősen áthallásos témája az osztrák zsarnokság, 1849-ből való, de csupán az első felvonás két jelenete készült el.
A zsűri által felkért szerzők közt volt Háy János is. Az ő pályaműve a Gyulai Várszínház felolvasószínházának idei eseménye, melynek közreműködői három frissen végzett színész, köztük az a Mosolygó Sára, aki a Petőfi-filmben is Szendrey Júlia életre keltője.
„A darab számos helyen valós eseményekre utal, de nem felel meg a valós történetnek, márha valaki tudja, mi a valós történet. Hogy mikor játszódik? Nincs eldöntve. Mindenesetre épp forradalom is van, meg szabadságharc. Ha eldöntöttük a kort (amely döntésben az egyik lehetőség Petőfi kora), lehet korhű ruhákban játszani, vagy épp ellenkezőleg, nem korhű ruhákban. Csak olyan rendező rendezheti meg, akinek van gondolata a művészetről, vagy lesz azután, hogy elolvasta a darabot. A szereplőket tilos gúnyosan, netán cinikusan ábrázolni! Ezen túl minden játék belefér.” (Háy János)
Az egyszerű sofőr, Schneider Mátyás fuvarozási vállalkozása hirtelen nagyon sikeres lesz. A család gyorsan meggazdagodik, egy nagy villába költöznek és tulajdonképpen azt sem tudják, hogy mihez kezdjenek rengeteg pénzükkel. A feleség úgy gondolja, hogy mint minden gazdagnak, nekik is jár egy lakáj, így aztán szerződteti Hyppolitot, aki elkezdi rákényszeríteni az egyébként egyszerű családra azokat a szokásokat, amelyeket az arisztokrata családoknál látott. A legrémesebb számukra talán az Operába járás, amit az összes családtag a pokolba kíván. Emellett persze szerelmi szál is van a történetben. Nagy András, akiről csak a történet végén derül ki, hogy arisztokrata és aki a lány apjának cégénél dolgozik, szerelmes Schneiderék lányába, Terkába. A lánynak is tetszik a férfi, de Schneiderné inkább a bájgúnár, semmittevő dendihez, Makács Csabához akarja feleségül adni, mert ő a társadalmi ranglétrán feljebb helyezkedik el. A történet megmutatja, hogyan keverednek össze a társadalmi és a kényszerűségből erőltetett szerepek, a státuszok és a valódi értékek, és aki nevetséges, az hogyan lesz még nevetségesebb.
„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai azonban most vadonatúj feldolgozásban ragadják magukkal a közönséget a Szegedi Szabadtéri Játékok következő, saját produkciójában.
A New York-i a Postmodern Jukebox a kétezres évek könnyűzenéjének egyik legizgalmasabb vállalkozása. A Scott Bradlee által alapított együttes tagjai…
Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.
(esőnap: augusztus 31.) Műsoridő: 150 perc (1 szünettel)
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.