Program


Bán Máté, Varga Oszkár és Razvaljajeva Anasztázia kamaraestje - Kamarazene karnyújtásnyira -

Bán Máté, Varga Oszkár és Razvaljajeva Anasztázia kamaraestje - Kamarazene karnyújtásnyira -

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, December 05 2023 7:00PM

Ibert: Két közjáték
Bax: Elégikus trió
Ravel: Szonatina (Carlos Salzedo és Mark Childs átirata)
Takemicu: And then I knew ’twas wind
Debussy: Szonáta fuvolára, brácsára és hárfára

Bán Máté (fuvola), Varga Oszkár (brácsa), Razvaljajeva Anasztázia (hárfa)

Kevéssé ismert, hogy nemcsak Debussy írt művet fuvolára, brácsára és hárfára: a 20. században több más zeneszerzőt is megihletett ez a különleges kamarahangzás. A Zeneakadémia két oktatója és az Operaház fuvolaművésze három francia, valamint egy angol és egy japán szerző darabjait választották műsorukhoz. Jacques Ibert 1946-ban komponált kísérőzenét Suzanne Lilar írónő egyik darabjához, az ebből kiemelt lassú és gyors közjátékból végül önálló koncertdarab született. Ravel 1903 és 1905 között keletkezett zongoraművét Carlos Salzedo hárfaművész írta át három hangszerre (az ő változatában még cselló szerepel vonós hangszerként). Amikor egy franciaországi turnéja során a szerző jelenlétében szólalt meg a feldolgozás, Ravel csak ennyit mondott: „Miért nem jutott ez eszembe?!”. Debussy egy hat szonátából álló sorozatot tervezett kiadni, mely 1918-as halála miatt félbeszakadt és végül csak három darab készült el, köztük a triószonáta. „Borzasztóan melankolikus” – írta saját művéről, ítéletét ekkor azonban már befolyásolhatta betegsége miatti lelkiállapota, hiszen zenéjét hallgatva melankóliának nyomát se találhatjuk. A francia művek között elhangzik Arnold Bax angol zeneszerző triója, amellyel az 1916-os írországi felkelésben elvesztett barátainak kívánt emléket állítani, valamint Takemicu Tōru 1992-es, Debussyhez hasonlóan töredékes dallamfoszlányokat használó kompozíciója.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

A Pesti Vigadó Nonprofit Kft. 2015-ben szervezte meg az első Nyitott ház rendezvényt az épület megnyitásának 150. évfordulója alkalmából. Az azóta hagyománnyá vált rendezvény igazi összművészeti programmá nőtte ki magát, ahol mindenki megtalálja a számára megfelelő kulturális programot.

Vincenzo Bellini’s final opera is a veritable apotheosis of bel canto that should only be presented to an audience with performers displaying impeccable technique and stylistic sensibilities.

Suggestions


Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő útitársak között akad valaki, aki nagyon gyanús.…

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.