
Liselotte középkorú ápolónő, aki elszántan keresi párját. Az előadás alatt átélhetünk és megismerhetünk 7 randit – 7 férfit – 7 érdekes és humoros szituációt.
Az asszonyok mikvében való megmerítkezése a zsidó vallás törvényei szerint elsőrendű parancsolat. Rituális fürdő, amely nélkülözhetetlen a házasság tisztaságának és intimitásának megőrzése érdekében. A kóser víz nem csupán a piszkot, de a nő státusát is tisztára mossa. Hadar Galron izraeli drámaíró színműve nyolc csodás színésznő fájó élettitkokat rejtő játékában kiteljesedő testi-lelki megtisztulás egy férfiak által uralt világban.
Van ez a srác, aki útnak indul a bogyósgyümölcs-ültetvényről, hogy felfedezze a nagyvilágot..
Gyere el! Nem fogsz megváltozni, de lesz a darabban egy-két hozzád hasonló figura. Talán még azt is megtudod, hogy miért ANYÁM ORRA a címe!
zenedráma
A Pintér Béla és Társulata valamint a Katona József Színház koprodukciója
A Színház- és Filmművészeti Egyetem ötödéves prózai színművész osztálya bemutatja
Bertolt Brecht A gömbfejűek és a csúcsfejűek, avagy A gazdag gazdaggal társul szívesen
című rémmeséjét.
Bartus Gyula: Marie Antoinette
Harc a lelkekért, avagy a királyságok vége
sci-fi, pszicho dráma
Stefan Zweig: Marie Antoinette című életrajzi regényének felhasználásával
Sziveri János, a tragikus sorsú vajdasági költő zseni 2024-ben ünnepelné 70. születésnapját. Örökérvényű, ma is égetően aktuális és különleges humorú műveiből két színész összegyúrja a maga Sziveri-drámáját, miközben fokozatosan megnyílnak egymásnak, és feszegetik a szövegek, formák és saját idegrendszerük határait.
Polcz Alaine amikor megírta saját történetét, nem csak a XX. század egyik legfontosabb női nézőpontú tényirodalmi alkotását hozta létre, hanem minden nőt arra buzdított, hogy merjenek bátran fogalmazni saját életük eddig kibeszéletlen traumáiról.
A Győri Nemzeti Színház a KultUp programmal közösen, arra vállalkozik, hol osztálytermekben, hol a Padlásszínház ficaknyi terében három különböző korosztályú nő hangján szólaltassa meg ezt a fájóan kegyetlen, mégis felemelően humanista történetet.
Holokauszt 80 Emlékév / Auschwitzi Napló - Monodráma
Ávinu Trió együttes, "A túlélés dallamai" - autentikus zsidó liturgikus dalok - A Kazán István Kamaraszínház vendégjátéka
Miből fakad a hatalomvágy? Magány? Kivetettség? Szeretet nélküli élet? Hogyan működik egy meghasadt psziché? Hogyan dolgozzuk fel a szeretethiányt? Hogyan vetül belső énünk a körülöttünk levő világra? Gonosz lélek vagy gonosszá lett lélek? Richárd játszik. A legnagyobb drámaíró, William Shakespeare III. Richárdja, de mégsem igazán o. Egy rajtakapott ember, aki túl jól ismeri az alkotóját, már volt dolga vele. Túl akar lépni rajta, o akar lenni a játékmester, o, Richárd, aki a történetet a kezében tartja.
Rudolf Franz Ferdinand Höß az auschwitzi haláltábor parancsnoka. Hogy válhat náci tömeggyilkos egy ötgyermekes családapából? Sérti-e az áldozatok emlékét, hogy egy ilyen ember életútját mutassuk be másfél-két órán át?
Megpróbáljuk megérteni a megérthetetlent, – hogyan jöttek létre azok a bűnösök, akik irányításával megtörténhetett a történelem legmegbotránkoztatóbb tragédiája: a holokauszt – hogy ne felejtsünk, hogy a történelem ne ismételje önmagát, hogy mindig feltegyük a kérdést: az az út, amin mi járunk, helyes-e?
„Nem törtem a fejemet azon, hogy helytelen-e a dolog. Szükségesnek látszott” – Rudolf Höss
monodráma egy életre szóló kalandról
Az előadás fókuszát az alkotja, hogy mit lehet kezdeni napjainkban a konzervatív, keresztény családban felnőve kapott értékekkel, hogyan értelmeződhetnek ezek a 21. században, hogy összeegyeztethető-e Csíksomlyó kollektív legendája az egyéni szabadsággal. Történelmi kontextusként a 2015-ös év és a bevándorlási válság szolgál.
„ Nem szeretem, ha néznek.”
„ A férfiak a 30-as éveik elején ugyanolyan pánikot élnek át, mint az 50-es éveik közepén.”
„ Van itt valaki, aki érti, amit mondok?”
A Lányok, fiúk egyetlen ária, bravúros hangnemváltásokkal, egy stand-up tragedy: hiszik-e vagy sem, időnként nagyokat fognak nevetni és a sírás sincs kizárva. Ezért járunk színházba, nem?
Másfél óra
Ennyi idő kell ahhoz, hogy kiforduljon sarkaiból a világ.
Vagy ahhoz, hogy a helyére kerüljön egy kidöccent fogaskerék.
Nézőpont kérdése.
A dráma a kommunikációképtelenségről beszél. Tudunk kérdezni egymástól? Egyáltalán akarunk? Van rá igényünk? Mitől tartunk? Vagy egyenesen félünk? Aztán meg már késő.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!