program


Új Liszt Ferenc Kamarakórus - Otthon a Zeneakadémián

Új Liszt Ferenc Kamarakórus - Otthon a Zeneakadémián

„… hogy idő nem lesz többé” – Heinrich Schütz és Dukay Barnabás motettái

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Onsdag, 18. Oktober 2023 19:00

Dukay Barnabás: Magány és csend, 7 szólamú nőikarra (San Juan de la Cruz)
Schütz: Verleih uns Frieden genädiglich, SWV 372
Schütz: Er ist erschienen die heilsame Gnade Gottes, SWV 371
Dukay Barnabás: Ave Maria, 3 szólamú nőikarra
Dukay Barnabás: egymásban megosztva karácsonyt élni, korálmotetta vegyeskarra (Domokos Johanna)
Dukay Barnabás: a Háromsághoz, 3 szólamú nőikarra (Szent Ambrus: O lux beata Trinitas)
Schütz: Die mit Tränen säen werden mit Freuden ernten, SWV 378
Dukay Barnabás: Kéz, amint végighalad, 6 szólamú vegyeskarra (Domokos Johanna költeménye)
Dukay Barnabás: hogy idő nem lesz többé, 8 alt és 8 tenor szólamra (Jelenések 10/6)
Schütz: Selig sind die Toten, SWV 391
Schütz: Die Himmel erzählen die Ehre Gottes, SWV 386
Dukay Barnabás: … a fényben nyíló, csend …, 6 szólamú motetta (Domokos Johanna)

Új Liszt Ferenc Kamarakórus (karigazgató: Nemes László Norbert)

Az Új Liszt Ferenc Kamarakórus programjának középpontjában Dukay Barnabás vokális művészete áll. A művész a magyar kortárs zeneszerzés egyik legkülönösebb alakja, erőteljes egyéniségű alkotó, mind hangszeres, mind vokális zenéjének spirituális kisugárzása van. A modern zenei nyelv kialakításának folyamatában számára nem a technikai újítások, sokkal inkább a zene szellemi dimenziójának meghatározása a lényeges. Bár pályája az Új Zenei Stúdió tagjaként indult el, az avantgárd újítások lehetősége mellett Dukay számára az évszázados zenei hagyomány mindig is nagy fontossággal bírt, különösen a XVIII. század vége előtti hagyomány. S miközben hatással van zenéjére a régi mesterek gondolkodása és zenéjük spiritualitása, soha nem utánozza mereven azok technikáját. Világ- és művészetszemléletük lelki közelsége a kapcsolódás alapja. Dukay Barnabás motettái nem ábrázolnak abban az értelemben, ahogyan szöveg és zene kapcsolatára általában gondolni szoktunk, zenéje a hallgató számára elvont és első hallásra talán hűvösnek tűnhet. Leginkább a „kultikus hatású időtlenség” jellemző műveire, amit elemzői mindig kiemelnek. De hasonló mértékben jellemzi a kompozíciókat a kifinomultság, az érzékenység és a végtelen nyugalom. A szerzővel való egyetértésben a Dukay-motetták elhangzása mellett Heinrich Schütz motettái szólalnak meg, akihez szintén bensőséges, szubtilis barátság kapcsolja.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

Aktuelt


Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

Nem szeretve lenni, pokoli kín. Tekintete összeszűkül, fogát összeszorítja, keze ökölbe szorul. Ilyenkor a legveszélyesebb. Ő, akit kevésbé szeretnek.

A nagyszabású musicalt, amelyben a Halál lép elő főszereplővé, az egyik legnépszerűbb zenés színházi darabként tartják számon, 1992 óta hódít világszerte töretlen sikerrel.

PÅ PLAKATEN


„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai…

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

Egyszerre politikai dráma, krimi és szerelmi história, amely a 15. század közepének izgalmas történelmi eseményeit eleveníti meg, bemutatva a Hunyadi…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.