
Téli bérlet 23/24 évad 4.előadás
Kevés zeneszerző van, akinek a műveiből ki lehet állítani egy teljes koncertműsort. E ritka tünemények közé tartozik: Amadeus!
több
Kevés zeneszerző van, akinek a műveiből ki lehet állítani egy teljes koncertműsort. E ritka tünemények közé tartozik: Amadeus!
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. április 14. vasárnap, 17:00
A Don Giovannit (1787) az operák operájának tartják. Nem véletlen, hogy a dalmű nyitánya is remekmű. Lassú bevezetése a cselekmény végkifejletét, az opera utolsó előtti jelenetét előlegezi meg.
Az A-dúr zongoraverseny (1786) szélső tételeit derűs hangulat jellemzi, a lassú tételt viszont a könnyes fájdalom. A „Ch’io mi scordi di te?” című koncertária (1787) Nancy Storace művésznő bécsi búcsúkoncertjéhez készült. A Linzi szimfónia 1783-ban Salzburgból Bécsbe hazatérőben született, amikor Mozart és felesége rövid ideig Thun grófék linzi házában vendégeskedett. Mozart a város színházában egy szerzői hangversenyt adott és erre az alkalomra írta – saját szavai szerint „hanyatt-homlok” – a C-dúr szimfóniát.
Simon Izabella zongoraművész szólistaként kiváló magyar zenekarok mellett világhírű nemzetközi zenekarokkal lép fel: Kremerata Baltica, Chamber Orchestra of Europe, Camerata Bern, Musikkolegium Winterthur Orchester. Rendszeres közreműködője a világ legrangosabb fesztiváljainak és gyakori vendégművésze a leghíresebb koncerttermeknek. Férjével, Várjon Dénes zongoraművésszel az utóbbi évtizedben több nemzetközi kamarazenei fesztivált szerveztek és vezettek együtt. Magyarországon a Zeneakadémia nagysikerű kamarazene fesztiváljának, a „Kamara.hu”-nak művészeti vezetői. 2015-től nagysikerű gyerekkoncert-sorozata indult, melyben a klasszikus zenét középpontba állítva a társművészetek segítségével kalauzolja a gyerekeket a művészetek világában.
Geszthy Veronika énekművész oratórium-énekesként, valamint opera- és operettszerepekben egyaránt rendszeres közreműködője magyarországi zenés színházaknak és koncerttermeknek.
Vendégszerepelt Firenzében, Münchenben, Frankfurtban, Valenciában, Floridában, Tokióban, Bukarestben és Kolozsváron is. 2015 szeptemberétől a Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium és AMI magánének-tanára.
Oberfrank Péter karmester, zongoraművész 1991-ben szerződött a Magyar Állami Operaházhoz, melynek először korrepetitora, majd 1998-ig vezénylő korrepetitora. 1999-től négy évadon keresztül a Szegedi Nemzeti Színház és Szabadtéri Játékok zeneigazgatója.
Kapcsolata az Operaházzal sosem szakadt meg, állandó vendégkarmesterként folyamatosan jelen van a színház életében. Repertoárján az olasz vígoperák mellett olyan művek is megtalálhatók, mint Richard Strauss Elektrája, de érdeklődési körébe tartoznak zenés játékok is. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Ének tanszék szerepgyakorlat tanára.
MŰSOR:
WOLFGANG AMADEUS MOZART MŰVEI
Don Giovanni – nyitány (koncert-változat)
A-dúr zongoraverseny, K.488 (I. Allegro; II. Adagio; III. Allegro assai)
--
„Ch’io mi scordi di te? ... Non temer, amato bene”, K.505 (Elfelejtelek? ... Ne félj, kedvesem)
C-dúr szimfónia, „Linzi”, K.425 I. Adagio – Allegro spiritoso; II. Poco adagio; III. Menuetto; IV. Presto)
Közreműködik:
Simon Izabella (zongora)
Geszthy Veronika (ének)
Vezényel: Oberfrank Péter
Rényi Ádám keserédes, abszurd és meglepő történeteinek hőseit és antihőseit négy színész kelti életre egy sokszínű, sokhangulatú, nevetésben és könnyekben is gazdag, különleges előadásban.
Hét művész, hét különböző nézőpont és kifejezési forma egyesül ebben a műsorban, hogy közösen beszéljünk a hagyományainkról. Magyarország legszebb táncai, zenéi kerülnek terítékre új folklórelőadásunkban, mely határon túli táncantológiáink ívét hivatott méltón zárni.
Egyszerre politikai dráma, krimi és szerelmi história, amely a 15. század közepének izgalmas történelmi eseményeit eleveníti meg, bemutatva a Hunyadi…
operett három felvonásban, magyar nyelven
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!