Motus Quartet: Viennese sandwich
Program:
Ludwig van Beethoven: String Quartet in F Major, Op. 18/1
György Kurtág: 12 Microludes
Franz Schubert: String Quartet No. 14 in D Minor („Death and the Maiden”), D 810
Program:
Ludwig van Beethoven: String Quartet in F Major, Op. 18/1
György Kurtág: 12 Microludes
Franz Schubert: String Quartet No. 14 in D Minor („Death and the Maiden”), D 810
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, February 15 2025 7:00PM
Featuring:
Tim de Vries – violin
Karla Križ – violin
Erin Pitts – viola
Domonkos Hartmann – violoncello
It is no coincidence that Motus Quartet chose the opening piece of Beethoven's first quartet series to head the programme: it was the work that marked the beginning of the four musicians' collaboration, and it is also the starting point for Beethoven's inescapable oeuvre for string quartet. György Kurtág's official oeuvre starts with a string quartet from 1959. He composed again for this ensemble in 1977, condensing the gestures and atmospheres of chamber music into vivid miniatures of less than a minute with 12 microludes.
The programme concludes with another work with Viennese connections, Schubert's string quartet Death and the Maiden, one of the fondest pieces in the quartet repertoire, never to fully reveal the secret of its popularity. To perform it is not a mere reward, as the young musicians strive not to let the hundreds of existing recordings determine their own interpretation, but to dig down into the deepest layers of the music where never-before-heard discoveries await.
Giacomo Puccini LA FANCIULLA DEL WEST (THE GIRL OF THE GOLDEN WEST) Opera in three acts, in Italian, with Hungarian, English, and Italian subtitles
„Túl sötét.” „Micsoda posvány!” „Csupa ronda emberről ír!” „Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.” „Disznók vagytok ti mind, mondják a darabban, s ez találó ezekre az alakokra, de legfőképpen magára a szerzőre.” „Én bizony nem szeretném, ha ez a Húber a sógorom lenne!” „Hát írjon végre kellemesebb emberekről, az Istenért, hiszen ezek maga a förtelem...” „Én csak és kizárólag az író kedvéért olvastam végig.” „Én már azt se bántam volna, ha belelőnek a súgóba, oly mindegy az már ebben a pokolban...” „Szörnyű munka!” „Sivár, sivár.”
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
Rembetiko is often referred to as the “Greek blues”. This traditional music with foundations in Asia minor and incorporating elements…
A Szent István Bazilika műemlék Angster-orgonája kizárólag a pénteki esti orgonakoncerteken szólal meg. A változatos program gazdag zenei éléményeket kínál,…
Darvas Benedek könnyed zenei világával és Varró Dániel virtuóz dalszövegeivel elevenedik meg Rejtő Jenő népszerű regénye ebben az egyedülálló zenés…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.