Tytuł


LA FAVORITA Ferencsik 1.

LA FAVORITA Ferencsik 1.

A Ferencsik bérlet összeállítói gondos munkát végeztek: a hangverseny-látogatók a zeneirodalom legnagyobb remekei – Schubert utolsó, „nagy” C-dúr szimfóniája, Schumann II. szimfóniája, Csajkovszkij b-moll zongoraversenye, Haydn Katona-szimfóniája és Mozart c-moll miséje – mellett ritkábban hallható művekkel is megismerkedhetnek, amelyek azonban joggal tarthatnak igényt a hallgatóság érdeklődésére.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Czwartek, 21 Stycznia 2021 19:30

A Ferencsik bérlet összeállítói gondos munkát végeztek: a hangverseny-látogatók a zeneirodalom legnagyobb remekei – Schubert utolsó, „nagy” C-dúr szimfóniája, Schumann II. szimfóniája, Csajkovszkij b-moll zongoraversenye, Haydn Katona-szimfóniája és Mozart c-moll miséje – mellett ritkábban hallható művekkel is megismerkedhetnek, amelyek azonban joggal tarthatnak igényt a hallgatóság érdeklődésére. Elég Cherubini Médeiájának drámai hangvételű nyitányára, Sibeliustól a Kalevala, a végtelen finn erdők és a liguriai tengerpart világát egyszerre megidéző II. szimfóniájára vagy Carl Philipp Emanuel Bach pezsgő frissességű hamburgi szimfóniájára gondolnunk. A felejthetetlen koncertélményeket olyan világsztárok garantálják, mint az oboajáték minden árnyalatát felmutató, karmesterként is kiváló François Leleux, a cselló mesterének számító Perényi Miklós, a berlini Komische Opernek két alkalommal is az év operaháza címet megszerző Nánási Henrik vagy a régi zene egyik ikonikus alakja, Konrad Junghänel. Kívánhatunk-e ennél többet?

Ferencsik bérlet / 1
2021. január 21., csütörtök, 19:30
La favorita

Gioachino Rossini: Tell Vilmos-nyitány
Antonio Pasculli: Versenymű oboára és zenekarra, Donizetti A kegyencnő című operájának egy témája nyomán
***
Franz Schubert: IX. („nagy” C-dúr) szimfónia, D. 944

Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel és oboán közreműködik: François Leleux

A műsor első száma Gioachino Rossini utolsó, 1829-ben komponált operájának nyitánya, mely a mű négy fontos témáját idézi meg: a csellón megszólaló idilli dallamot a kitörő vihar megjelenítése követi, az angolkürtön felhangzó pásztordal után pedig a csatába vágtató lovak dobogását halljuk.
A koncert második darabját Antonio Pasculli, „az oboa Paganinije” jegyzi. Versenyműve kivételesen nehéz oboaszólamában François Leleux, az est karmestere és egyben szólistája megmutathatja páratlan virtuozitását, könnyedségét és eleganciáját, ami a szerző méltó utódjává teszi.
A második részben Franz Schubert kimagasló remekét, utolsó, 1825-ben keletkezett grandiózus szimfóniáját hallhatjuk, amelyet korábban tévesen egyik kései,1828-ban írott alkotásának tartottak. Az újabb kutatási eredmények azonban sikeresen azonosították az elveszettnek hitt „Gmunden-gasteini” szimfóniával. A komponista bátyjának, Ferdinand Schubertnek köszönhető, hogy a szerzője életében soha el nem hangzott művet felébresztették Csipkerózsika-álmából: az 1838–39-ben Bécsben időző Robert Schumann-nak hívta fel rá figyelmét, aki 1840-ben megjelentette. Az ismeretlenségből előbukkant érték Felix Mendelssohn-Bartholdy érdeklődését is felkeltette, aki még 1839-ben bemutatta Lipcsében. Schumann így méltatta a darabot: „Ebben a szimfóniában több van, mint szép dalolás, több, mint az a fájdalom és öröm, amelyet a muzsika már ezerféleképpen kifejezett. Ez a zene olyan régiókba vezet el minket, ahol emlékezetünk szerint még sohasem jártunk…”

Nasza oferta


Moliére komédiázik. Kifiguráz bennünket. Félelmeinket, öncsalásainkat, kicsinyességünket. Ez utolsó színdarabja. 1673. február 17-én a Képzelt beteg előadása közben a címszerepet alakító Molière a színpadon rosszul lesz, és még aznap meghal.

Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

Proponujemy również


vígjáték két részben

3+ 90 perc, 1 szünettel Bábtechnika: kesztyűsbáb, pálcás báb

Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.