
Haydneum Zeneakadémia Bérlet - Bach: h-moll mise, BWV 232
Műsor:
Johann Sebastian BACH: h-moll mise, BWV 232
Műsor:
Johann Sebastian BACH: h-moll mise, BWV 232
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 28. Januar 2024 19:30
HAYDNEUM ZENEAKADÉMIA BÉRLET 2023–2024
II. előadás
Johann Sebastian Bach (1685–1750) h-moll miséje egyfelől a zeneszerző (és a zeneirodalom) egyik legnagyobb alkotása, kivételes tökéletességű mű, amely a két passió, a Die Kunst der Fuge, a Musikalisches Opfer, a Goldberg-variációk vagy a Das Wohltemperierte Klavier nagyságrendjét képviseli, másfelől problematikus opus magnum, amely kérdéseket vet fel. Bach egy évvel halála előtt, 1749-ben fejezte be, de évtizedeken át dolgozott rajta, hiszen már 1724-ben is születtek meg belőle részletek. Szigorúan véve nem is egységes alkotás, a kutatók meg tudják különböztetni stiláris rétegeit, a zenehallgató számára mégis tömb, monumentum. Különös az is, miért vállalkozott egy lutheránus zeneszerző a saját vallásgyakorlatának ellentmondó és a katolikus liturgiában megszokott missa tota:teljes miseciklus megkomponálására, ahogyan zavarba ejtő és a szertartások gyakorlatának ellentmondó a kétórás időtartam is. Egy remekmű, amely csupa kérdés és titok – fontosabb azonban felemelő, katartikus hatása. A Vashegyi György által több mint három évtizede alapított és máig vezetett Purcell Kórus és Orfeo Zenekar a magyar korhű régizenei előadói gyakorlat két legjelentősebb műhelye. Bár az est brit karmestere, a sussexi születésű Marcus Creed (1951) fiatalon a legkiválóbb cambridge-i, oxfordi és londoni alma materekben szerezte tudását, pályafutása jelentős részében sok és erős szállal kapcsolódott a német zenekultúrához: Berlin, Stuttgart, Köln zeneéletéhez.
Rowan Pierce – szoprán
Margot Oitzinger – mezzo
Alexander Chance – kontratenor
Megyesi Zoltán – tenor
Peter Kooij – basszus
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar (korhű hangszereken)
Vezényel: Marcus Creed
Woody Allen a rá jellemző emberismerettel és sziporkázó humorral tárja elénk az emberi kicsinység és nagyság egész tárházát. Nagy büszkeség, hogy előadásunk ősbemutató, a darabot magyar közönség láthatja először a világon.
A kérdés, mi a fontosabb: revansot venni a múltbeli csalódásért, vagy adni még egy utolsó esélyt a nagy Ő-nek?
A vilniusi születésű és örmény származású szoprán, Asmik Grigorian napjainkban a nemzetközi operaélet egyik legnagyobb – és immár a legkevésbé sem titkos – favoritjának számít.
Vanya Simon Stephens darabja Csehov nyomán | színházi közvetítés felvételről, 122 perc, 2024 angol nyelven, magyar felirattal
Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal utolsó közös operája derűs és megható búcsú a tovatűnt, békebeli Bécstől, és hasonló érzést…
A Szente Vajk vezette újonnan alakult Erkel Színház beköszönő koncertsorozata, ahol először az ország három állomására visszük el azt, amivel szeptembertől…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.