
Haydneum Zeneakadémia Bérlet - Bach: h-moll mise, BWV 232
Műsor:
Johann Sebastian BACH: h-moll mise, BWV 232
Műsor:
Johann Sebastian BACH: h-moll mise, BWV 232
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 28. Januar 2024 19:30
HAYDNEUM ZENEAKADÉMIA BÉRLET 2023–2024
II. előadás
Johann Sebastian Bach (1685–1750) h-moll miséje egyfelől a zeneszerző (és a zeneirodalom) egyik legnagyobb alkotása, kivételes tökéletességű mű, amely a két passió, a Die Kunst der Fuge, a Musikalisches Opfer, a Goldberg-variációk vagy a Das Wohltemperierte Klavier nagyságrendjét képviseli, másfelől problematikus opus magnum, amely kérdéseket vet fel. Bach egy évvel halála előtt, 1749-ben fejezte be, de évtizedeken át dolgozott rajta, hiszen már 1724-ben is születtek meg belőle részletek. Szigorúan véve nem is egységes alkotás, a kutatók meg tudják különböztetni stiláris rétegeit, a zenehallgató számára mégis tömb, monumentum. Különös az is, miért vállalkozott egy lutheránus zeneszerző a saját vallásgyakorlatának ellentmondó és a katolikus liturgiában megszokott missa tota:teljes miseciklus megkomponálására, ahogyan zavarba ejtő és a szertartások gyakorlatának ellentmondó a kétórás időtartam is. Egy remekmű, amely csupa kérdés és titok – fontosabb azonban felemelő, katartikus hatása. A Vashegyi György által több mint három évtizede alapított és máig vezetett Purcell Kórus és Orfeo Zenekar a magyar korhű régizenei előadói gyakorlat két legjelentősebb műhelye. Bár az est brit karmestere, a sussexi születésű Marcus Creed (1951) fiatalon a legkiválóbb cambridge-i, oxfordi és londoni alma materekben szerezte tudását, pályafutása jelentős részében sok és erős szállal kapcsolódott a német zenekultúrához: Berlin, Stuttgart, Köln zeneéletéhez.
Rowan Pierce – szoprán
Margot Oitzinger – mezzo
Alexander Chance – kontratenor
Megyesi Zoltán – tenor
Peter Kooij – basszus
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar (korhű hangszereken)
Vezényel: Marcus Creed
„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai azonban most vadonatúj feldolgozásban ragadják magukkal a közönséget a Szegedi Szabadtéri Játékok következő, saját produkciójában.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
„Improvizációs gasztroszínház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt kultúrtörténeti szempontból több rétegben egymásra pakoljuk, aztán feltekerjük a hőfokot. Pont olyan sül ki belőle, mint egy finom flódni” – meséli Stahl Judit, az előadás megálmodója.
Két órás felhőtlen szórakozás szingliknek, házasoknak, újra kezdőknek!
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.