Program


Égi harmóniák - Szakrális dalok a régi Európából

Égi harmóniák - Szakrális dalok a régi Európából

A 14. századtól a 17. század végéig a lantot Európában az énekhang után a hangszerek között a legnagyobb elismerés övezte. A „hangszerek királynőjének” nevezték sokáig. A kor legnépszerűbb és egyben legjelentősebb instrumentuma volt, ami nemcsak szólójátékra alkalmas, az ének kíséretére is a legideálisabb partnernek bizonyult, és a reneszánsz korban a kamarazene, a házimuzsikálás fő hangszerévé vált.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. december 4. szombat, 16:30

Hildegard von Bingen, MONTEVERDI, PURCELL, SCHÜTZ, CHAMPION művei Kalafszky Adriána - szoprán és Kónya István reneszánsz és barokk lant előadásában.

A programon védettségi igazolvánnyal (plasztik/digitális) lehet részt venni!

A 14. századtól a 17. század végéig a lantot Európában az énekhang után a hangszerek között a legnagyobb elismerés övezte. A „hangszerek királynőjének” nevezték sokáig. A kor legnépszerűbb és egyben legjelentősebb instrumentuma volt, ami nemcsak szólójátékra alkalmas, az ének kíséretére is a legideálisabb partnernek bizonyult, és a reneszánsz korban a kamarazene, a házimuzsikálás fő hangszerévé vált. - A lanttal kísért szólóének tradíciója egészen az ókorig nyúlik vissza. A Zsoltárok Könyvében több helyen olvashatjuk, hogy „Dicsérjük az Urat énekszóval, lanttal, hárfával, dobbal és citerával”. A középkortól folyamatos a lant használata az énekek kíséretére, s ez a 18. századig leírott művek során is nyomon követhető. Műsorunkban felcsendülnek 14. századtól lejegyzett énekek, kódexekben fennmaradt művek, reneszánsz és barokk kori szakrális dalok, áriák. Az ún. bel canto (szép éneklés) kezdetei a 17. század gazdagon díszített szólódalaiig nyúlik vissza. Lényege a hang mozgékonyságán, kiegyenlítettségén és a hangzás szépségén alapul, megtartva a hangszín természetességét.

Kalafszky Adriána szoprán a budapesti Zeneakadémián oratórium- és dalének művész mesterdiplomát szerzett, majd posztgraduális tanulmányokat folytatott a Lipcsei Egyetem régizene tanszékén historikus ének szakon. 2018-ban egy trimesztert töltött Kanadában Nancy Argenta tanítványaként. Fellépett a Pacific Baroque Festival-on és a Victoria Baroque Players szólistájaként. Az Ariadné Consort és a Budapest Bach Consort szólistája. 2014-től a Vashegyi György vezette Purcell Kórussal és Orfeo Zenekarral rendszeres fellépője a hazai koncerttermeknek és külföldi fesztiváloknak. Számtalan magyarországi bemutató előadásában vett részt, az együttes díjnyertes Conti lemezének szoprán szólistája. Részt vett többek között Baráth Emőke, Michael Chance, Debretzeni Kati, Miriam Feuersinger, Roberta Invernizzi, Maria Jonas, Barthold Kuijken, Lars Ulrik Mortensen, Nicholas Parle és Jordi Savall mesterkurzusain. 2017-ben Fischer Annie ösztöndíjat kapott és a Nemzeti Kulturális Alap ösztöndíját is elnyerte.

Kónya István lantművész 1989-1994 között a Hágai Királyi Konzervatórium (Hollandia) barokk tanszakán tanult Toyohiko Satoh-nál reneszánsz- és barokklanton, valamint arciliuton és chitarronén. Az első magyar lantművész, aki lantdiplomával rendelkezi. Kamarazenei diplomáját 1996-ban ugyanott szerezte. Szólistaként, kísérőként és különböző zenekarok tagjaként Európa és Amerika számos országában koncertezik. 1993 óta rendszeresen tanít lantot hazai régi zene kurzusokon. A Szombathelyi Régi Zene Nyári Akadémia, a Győri Nemzetközi Lant- és Gitárfesztivál, majd a Savaria Régi Zene Műhely lant- és gitártanára, valamint művészeti vezetője. 2010-től a Csíkszeredai Régizene Nyári Egyetem lant- és gitártanára. Számos rádió, televízió műsor és hanglemezfelvétel közreműködője. Két szóló CD-je és három Lantkönyve jelent meg. ’Budavári Lantestek’ című koncertsorozatában mintegy félszáz hangversenyt adott a Budapesti Történeti Múzeum Gótikus Termében. 2015-ben a Duna Televízió portréműsort készített róla.

Ajánlatunk


„Az ok, ami miatt a Szerelmes Shakespeare-t az irodalommal foglalkozó kutatók és kritikusok is élvezetesnek találják, nem más, mint hogy a narratíva nagyon öntudatosan játszik el azokkal az életrajzi fantáziákkal, amelyek az idők során Shakespeare köré épültek.” (Adam Hooks)

Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

Ajánló


Budapest, 2024. október 10. – A Piero Barone, Ignazio Boschetto és Gianluca Ginoble alkotta világhírű olasz pop-opera trió, az IL…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!